Fra 1. november 2025 bliver Witt Denmark A/S officiel distributør af Haier og Candy i hele Norden. Aftalen dækker Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island og markerer en strategisk udvidelse for begge parter. For Witt er samarbejdet en naturlig forlængelse af virksomhedens portefølje af internationale brands, mens det for Haier Europe er et vigtigt skridt […]
Fra 1. november 2025 bliver Witt Denmark A/S officiel distributør af Haier og Candy i hele Norden. Aftalen dækker Danmark, Sverige, Norge, Finland og Island og markerer en strategisk udvidelse for begge parter.
For Witt er samarbejdet en naturlig forlængelse af virksomhedens portefølje af internationale brands, mens det for Haier Europe er et vigtigt skridt i at styrke tilstedeværelsen i regionen.
Partnerskabet kombinerer Witts markedsindsigt og distributionsnetværk med Haier Europes ekspertise inden for smarte, forbundne og bæredygtige hjemmeløsninger. Samarbejdet skal accelerere lanceringen af innovative, IoT-baserede og energieffektive produkter i Norden.
”Vi er begejstrede for at indgå partnerskab med Haier Europe, der er globalt førende inden for husholdnings-apparater. Dette samarbejde giver os mulighed for at tilbyde vores kunder i Norden et markant bredere udvalg af innovative og bæredygtige produkter, der er skræddersyet til de nordiske markeder,” siger Jonas Haubjerg Grøn, Sales Director MDA hos Witt Denmark A/S.
“Dette partnerskab markerer et vigtigt skridt i vores strategi for at udvide Haier Europes position i Norden gennem en betroet partner, der deler vores passion for innovation og kundeværdi,” siger Francesco di Valentin, Chief Business Officer, Haier Europe.
Ifølge Haier Europe skal samarbejdet understøtte visionen om at blive europæiske forbrugeres førstevalg til smarte og bæredygtige hjemmeløsninger.
Læs også....
I Danmark har Black Friday de senere år udviklet sig fra en enkelt dag til en hel weekend – og nu uge med tilbud. Både fysiske butikker og webshops forbereder sig på en stor tilstrømning af kunder. Mange kæder og butikker lancerer onlinekampagner allerede tidligt om morgenen, mens de største butikker i byerne trækker kunder […]
USA har som bekendt igen skruet op for toldsatserne – denne gang med konsekvenser for Europæiske eksportører af hvidevarer og elektronik. Det har sat gang i arbejdet i APPLiA Europe for at beskytte europæiske virksomheder og forhandle bedre vilkår for eksporten. Der har ikke været stille på toldområdet med daglige nyheder fra USA siden Trumps […]
Et stigende antal danskere foretrækker i dag, at hjemmets elektronik smelter sammen med indretningen i stedet for at dominere den. Fjernsyn og højttalere skal ikke længere fungere som markante møbler, men snarere indgå som en naturlig del af helheden. Flere vælger derfor deres elektronik ud fra, hvordan den passer ind i boligens stil og design. […]
Inden udgangen af første kvartal 2026 åbner POWER en ny butik i Fisketorvet Shoppingcenter i København. Det bliver kædens 29. butik i Danmark og markerer starten på endnu et år med ekspansion for elektronik- og hvidevarekæden. Den nye butik får et areal på omkring 1.100 m² og kommer til at rumme hele POWERs sortiment – […]
Fra den 1. oktober 2025 trådte producentansvaret for emballage i kraft. Virksomheder, der selv håndterer emballageaffald, kan nu søge økonomisk kompensation for indsamlingsomkostninger. For at gøre processen lettere har de kollektive ordninger Emballageretur og ERP Denmark lanceret en fælles digital løsning, affaldsanmodning.dk, hvor virksomheder hurtigt kan indberette data og ansøge om kompensation. Portalen inviterer alle […]
De’Longhi lancerer nu kampagnen “The Perfetto Instructions for Use” – et nyt kapitel i brandets Perfetto-univers, hvor skuespilleren Brad Pitt igen indtager hovedrollen. Filmen er instrueret af Oscar-vinderen Taika Waititi og markerer en fortsættelse af De’Longhis ambition om at forene italiensk design, innovation og livsstil. I filmen får Brad Pitt endnu en gang mulighed for […]
Elektronikbranchen får fra tid til anden kritik i offentligheden. Branchen bliver ofte beskyldt for at producere varer, der ikke holder længe nok – og som går i stykker lige efter, at garantien udløber. Samtidig bliver producenter og importører sat i bås med den “brug og smid væk”-kultur, som præger samfundet. Men ifølge Brian Asmussen, formand […]
Witt Denmark A/S indgår pr. 16. september partnerskab med Roborock og bliver hermed officiel distributør af deres kabelfrie robotplæneklippere i Danmark, Norge og Sverige. Sammen deler de to virksomheder en mission: at skabe værdi i hverdagen gennem innovative løsninger, der gør livet lettere for forbrugerne. Roborock, grundlagt i Beijing i 2014, har siden sin start markeret sig som en førende producent af robotteknologi med al […]
“Elektronikmarkedet er detailhandlens svar på Formel 1 – det går sindssygt stærkt,” siger Peder Stedal, administrerende direktør for Elgiganten Danmark. Han har været en del af kæden i knap 30 år og har arbejdet i mange forskellige roller – både i Danmark og i udlandet. Den lange tilknytning giver ham et indgående kendskab til Elgigantens […]
“For os er bæredygtighed først og fremmest, at vores produkter holder – og at vi tilbyder service, så de kan holde endnu længere,” fortæller Claus Larsen, administrerende direktør for Miele Danmark, da vi møder ham i virksomhedens hovedkontor i Glostrup.Miele-butikken i Glostrup summer af aktivitet. Her kommer både forhandlere og private kunder, der ofte på […]
Morten Liengaard har tilbragt næsten tre årtier i BSH – og faktisk hele sit arbejdsliv i hvidevarebranchen. Han begyndte som elev hos Miele i 1994 og kom i 1996 til Bosch/Siemens’ hvidevaredel, der siden blev til BSH Hvidevarer. Fra de første år som salgsassistent og siden logistikprojekter i München til dagens rolle som administrerende direktør […]
