12. december 2024  |   Branchenyt  |   Marked

Black Friday blev god 

Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme – med afstand – Black Friday 2023.

Marked
12. december 2024  |   af Henrik Egede

Meldingen kommer fra Dansk Erhverv og Mobile Pay, der baseret på foreløbige opgørelser melder om en fremgang på 10-20% i afsætningen i forhold til 2023. Erfaring viser, at hvidevarer og forbrugerelektronik er blandt de mest solgte produkter på Black Friday og i Black Week.

Producenternes egne tal fra APPLiA Markedsdata viser samme tendens. Oktober 2024, hvor produkterne til Black Friday blev solgt ind på markedet, var stærkere end oktober 2023. 

applia danmark | black friday 2024 | black week | dansk erhverv | markedsdata
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
De’Longhi sætter fokus på morgenritualet med ny kampagne
De’Longhi lancerer nu kampagnen “The Perfetto Instructions for Use” – et nyt kapitel i brandets Perfetto-univers, hvor skuespilleren Brad Pitt igen indtager hovedrollen. Filmen er instrueret af Oscar-vinderen Taika Waititi og markerer en fortsættelse af De’Longhis ambition om at forene italiensk design, innovation og livsstil. I filmen får Brad Pitt endnu en gang mulighed for […]

Witt Denmark A/S: Officiel distributør af Roborocks robotplæneklippere i Norden
Witt Denmark A/S indgår pr. 16. september partnerskab med Roborock og bliver hermed officiel distributør af deres kabelfrie robotplæneklippere i Danmark, Norge og Sverige. Sammen deler de to virksomheder en mission: at skabe værdi i hverdagen gennem innovative løsninger, der gør livet lettere for forbrugerne.  Roborock, grundlagt i Beijing i 2014, har siden sin start markeret sig som en førende producent af robotteknologi med al […]

Marked: Lys forude?
1,3% markedsvækst i første halvår. Det er bedre end længe.

Samsung: Forbrugerne holder lidt igen
Forbrugerne holder lige nu lidt igen med investering i varige forbrugsgoder som hvidevarer og elektronik.

2024 og hurtigt videre
2024 blev et temmelig afdæmpet år for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.

2025 i spåkuglen 
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?

Den fysiske butik er favoritten
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.

Viljen til at betale for “bæredygtig” falder
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.

Elgiganten øger overskud  
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.

Hver tredje er loyal
Loyaliteten mod varemærker og salgssteder er ca. 35%, når der købes nyt.

Forbrugerne ved, hvad de køber
Forbrugerne har lært lektien: de ved godt, stort set, hvor længe hvidevarerne holder.