1. marts 2022  |   Branchenyt  |   Marked

Black Friday blev til Black Week

Black Friday er vokset til en hel uge.

Marked
1. marts 2022  |   af Henrik Egede

Black Friday er vokset til en hel uge. Det er konklusionen efter årets største handelsuge i november 2021. Dagbladet Børsen konstaterer, at ”hysteriet” om de gode tilbud ved midnat fredag er blevet mindre, mens forbrugernes køb har spredt sig over hele ugen.

I Danmark blev der i ”den sorte uge” gennemført cirka tre millioner transaktioner, hvilket er 5 % flere end i 2020. Danmarks Statistik bekræfter, at detailomsætningen i november er vokset de senere år, til dels på bekostning af julehandlen.

black friday | black week | danmarks statistik
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
De’Longhi sætter fokus på morgenritualet med ny kampagne
De’Longhi lancerer nu kampagnen “The Perfetto Instructions for Use” – et nyt kapitel i brandets Perfetto-univers, hvor skuespilleren Brad Pitt igen indtager hovedrollen. Filmen er instrueret af Oscar-vinderen Taika Waititi og markerer en fortsættelse af De’Longhis ambition om at forene italiensk design, innovation og livsstil. I filmen får Brad Pitt endnu en gang mulighed for […]

Witt Denmark A/S: Officiel distributør af Roborocks robotplæneklippere i Norden
Witt Denmark A/S indgår pr. 16. september partnerskab med Roborock og bliver hermed officiel distributør af deres kabelfrie robotplæneklippere i Danmark, Norge og Sverige. Sammen deler de to virksomheder en mission: at skabe værdi i hverdagen gennem innovative løsninger, der gør livet lettere for forbrugerne.  Roborock, grundlagt i Beijing i 2014, har siden sin start markeret sig som en førende producent af robotteknologi med al […]

Marked: Lys forude?
1,3% markedsvækst i første halvår. Det er bedre end længe.

Samsung: Forbrugerne holder lidt igen
Forbrugerne holder lige nu lidt igen med investering i varige forbrugsgoder som hvidevarer og elektronik.

2024 og hurtigt videre
2024 blev et temmelig afdæmpet år for afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater.

2025 i spåkuglen 
APPLiAs direktør har i nogle år været del af det teknologiske "spåmandspanel", som Berlingske Tidende bruger til at forudse året, vi går ind i. Hvad er tendenserne i teknologi - og hvad kan vi som forbrugere forvente?

Black Friday blev god 
Black Friday 2024 overgik efter alt at dømme - med afstand - Black Friday 2023.

Den fysiske butik er favoritten
Forbrugerne foretrækker fortsat "nogle at snakke med", når de køber hvidevarer og elektronik.

Viljen til at betale for “bæredygtig” falder
Inflation og usikkerhed udfordrer forbrugerne på det bæredygtige valg.

Elgiganten øger overskud  
Elgiganten afslutter regnskabsåret 2023-2024 med et overskud, trods faldende efterspørgsel på elektronik og hvidevarer. Øget markedsandel og effektiv drift har været nøglen til succes.

Hver tredje er loyal
Loyaliteten mod varemærker og salgssteder er ca. 35%, når der købes nyt.